سئو برای Local SEO Maps

لوکال سئو Local seo چیست؟ آموزش بهبود سئو محلی + تکنیک

میلیون‌ها مشتری از جستجوی محلی روزانه استفاده می‌کنند تا بهترین کسب‌وکارهای محلی را در منطقه خود بیابند. شما می‌توانید از طریق سئوی محلی شانس خود را برای یافتن مشتریان بالقوه افزایش دهید. سئوی محلی از مهم‌ ترین اقدامات برای افزایش دیده ‌شدن کسب‌ و کارهای محلی در جستجوی گوگل است. کاربران امروزی برای یافتن محصولات و خدمات مورد نیازشان از جستجوی محلی استفاده می ‌کنند. از این رو، بهینه ‌سازی کسب‌ وکار در Google Maps می‌ تواند شانس بیشتری برای جذب مشتریان محلی به ارمغان آورد. در این مقاله، به بررسی راهکارهایی برای سئوی محلی با گوگل مپ می‌ پردازیم.

در لوکال سئو از کلمات کلیدی استفاده می‌شود که مشتریان محلی برای پیدا کردن کسب و کارها از آنها استفاده می‌کنند. آنچه لوکال سئو (سئو محلی) را منحصر به فرد میکند این است که گوگل از فاکتورهای متفاوتی برای رتبه بندی نتایج جستجوی محلی استفاده میکند. شبکه‌های اجتماعی، ابزاری قدرتمند برای بهبود لوکال سئو شما از طریق افزایش آگاهی از برند و تعامل با مشتریان بالقوه است. با پاسخ دادن به نظرات، به اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط و تبلیغ محصولات یا خدمات خود، با دنبال کنندگان خود در شبکه‌های اجتماعی تعامل داشته باشید. از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب‌وکار خود و تعامل با جامعه محلی خود برای ایجاد اعتماد و وفاداری، استفاده کنید. بسیاری از کسب و کارها، تمایل چندانی به دریافت نقد و بررسی از سوی کاربرانشان ندارند.

ایران سایت همواره در خدمات سئو خود، Local SEO را برای شما در نظر خواهد گرفت. نه تنها در معرض دید رویداد قرار می‌گیرد، بلکه به مردم کمک می‌کند تا با کسب و کار شما آشنا شوند. با بومی سازی وب سایت خود، به افراد بیشتری کمک کنید تا شرکت شما را پیدا کنند. سئو محلی از بزرگترین خدمات دیجیتال مارکتینگ ایران سایت است که باعث رشد کسب و کار شما در یک محله خاص می‌شود. گاهی در یک فروشگاه فیزیکی و محلی در حال فروش محصولات خود هستید که نیاز دارید افراد اون محله و نزدیک شما به راحتی شما را پیدا کنند. در اینجا ما به سئو محلی می‌پردازیم و از تکنیک های آن برای آشنایی هم محلیان، با شغل شما می‌شویم.

در پروفایل هر کسب‌وکار، کاربران می‌توانند سوالات خود را از همین بخشی که در قسمت زیر گذاشته‌ایم، از صاحب کسب‌وکار بپرسند. قسمت جالب این ویژگی این است که تمام سوالات مستقیم به پروفایل اضافه می‌شود، بدون اینکه اول برای مدیر سایت فرستاده شود و بخواهد سوالی را تایید یا رد کند! پرسش‌وپاسخ پروفایل بیزینس گوگل فرصتی است که شما می‌توانید به نفع کسب‌وکار خود استفاده کنید. همیشه این بخش از اطلاعات سایت رقیب را بررسی کنید و ببینید که کاربران معمولاً چه سوالی می‌پرسند و چه نکاتی برایشان اهمیت دارد. شما می‌توانید همان سوالات را به اطلاعات پروفایل یا سایت خود اضافه کنید.

بنابراین اینجا باید عنوان کنیم که اگه فکر می‌کنید نیاز دارید از مزایای سئوی محلی برای کسب‌وکارتون بهره‌مند بشید، کافیه یه سر به خدمات سئوی محلی ما بزنید. هوش مصنوعی (Artificial Intelligence – AI) دیگر فقط یک ابزار کمکی برای سئو نیست، بلکه به بخش اصلی آن تبدیل شده است. الگوریتم‌های یادگیری ماشین (Machine Learning – ML) در گوگل مانند RankBrain و BERT به شدت بهبود یافته‌اند و اکنون می‌توانند زمینه (Context) و منظور واقعی (Intent) جستجوهای کاربران را بهتر درک کنند. این یعنی دیگر نمی‌توان فقط با استفاده از کلمات کلیدی خاص در متن، انتظار رتبه بالا داشت؛ بلکه باید محتوایی نوشت که واقعا به سوالات کاربران پاسخ بدهد. Chatbots و موتورهای تولید محتوا نیز در حال تغییر نحوه ارائه اطلاعات هستند و حتی گوگل از مدل‌های زبانی پیشرفته مانند MUM (Multitask Unified Model) برای درک بهتر مطالب استفاده می‌کند.

همچنین، پاسخ دادن به نظرات مثبت و تشکر از مشتریان نشان‌دهنده توجه شما به بازخورد آن‌هاست. با این حال، باید از ایجاد نظرات جعلی خودداری کنید، زیرا گوگل می‌تواند این موضوع را تشخیص دهد و ممکن است منجر به جریمه شود. در کل، نظرات مثبت نه تنها به بهبود رتبه‌بندی کمک می‌کنند، بلکه در جذب مشتریان جدید و افزایش اعتبار کسب‌وکار شما نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند. اسلایدر سئو محلی به کادری گفته می‌شود که گوگل در بالای نتایج جستجوی محلی نمایش می‌دهد و شامل تصاویر مکان‌های مرتبط با نتایج است. این کادر به دلیل نمایش در بالای نتایج جستجو و به شکلی متمایز از آن‌ها، بیشتر به چشم کاربران می‌آید و حضور در این جایگاه می‌تواند نرخ کلیک بالایی برای یک وب‌سایت فراهم کند. فرض کنید سارینا یک کاربر در تهران است و قصد دارد اینترنتی پیتزا سفارش دهد.

در اینجاست که شما می‌توانید با استفاده از سایت‌های واسط مثل تریبون یا تسمینو به خرید رپورتاژ یا بک لینک از سایت‌های دیگر اقدام کنید و رتبه خود را افزایش دهید. فقط حواستان باشد که در این کار زیاده روی نکنید چون ممکن است که با جریمه گوگل روبه‌رو شوید. حالا که همه کارهایی که می‌توانستید برای سئوی لوکال انجام دهید را در سایت خود انجام دادید، وقت آن رسیده است که گوشه نگاهی به سئوی خارجی داشته باشید. در این بخش ما به دنبال این هستیم که لینک‌هایی را از سایت‌های دیگر دریافت کنیم (به این لینک‌ها، بک لینک گفته می‌شود) و اعتبار خود را بیشتر به گوگل نشان دهیم. کافیست که وارد نقشه گوگل شده و به صورت کاملا رایگان موقعیت فروشگاه یا شرکت خود را به همراه اطلاعات کاملی از ساعات کاری، شماره تلفن و آدرس سایت ثبت کنید تا شما نیز در نقشه گوگل شناخته شوید.

این یک روش عالی برای اثبات شما به گوگل است که شما در یک مکان خاص واقع شده اید. به عنوان مثال، این پیمانکار سنگ دارای صفحه ای است که به برخی از توزیع کنندگان مورد علاقه آنها لینک دارد. در این بخش، ما تعداد انگشت شماری از استراتژیهای قدرتمند لینک سازی محلی را پوشش خواهیم داد. در واقع ، گاهی اوقات می توانید ” double dip” کنید و لینک و سایتیشن را از یکجا دریافت کنید. 2- سایتیشن های شخص دیگری باید تغییر کند (به عنوان مثال، یک منشن در یک صفحه منابع محلی). و در این بخش به شما نشان خواهیم داد که چگونه میتوانید سایتیشن های محلی را به درستی ایجاد کنید.

پیش‌بینی می‌شود که قرار گرفتن در قسمت اول نتیجه گوگل، به میزان 67.5 درصد از کلیک کاربران را به خود اختصاص می‌دهد. علاوه بر این‌ها باید بدانید در سال 2017، چیزی در حدود 97 درصد مشتریان کسب‌وکارها، آن‌ها را از طریق گوگل جستجو کرده اند. همه این آمارها را گفتیم که نشان دهیم جستجوی محلی اهمیت زیادی برای کسب‌وکارها دارد. بخصوص کسب‌وکارهایی که به مکان فیزیکی وابسته بوده یا در کنار وب‌سایت یک مغازه یا فروشگاه هم دارند. سرمایه‌گذاری روی جستجوی محلی می‌تواند ترافیک و در نتیجه خرید زیادی برای این کسب‌وکارها فراهم کند. کافی است سرویسی که نیاز دارید، در گوگل جستجو کنید تا لیستی از مراکز مورد نیاز شما را نشان دهد.

به‌طور ساده، سئوی محلی باعث می‌شود مشتری بیشتری جذب کنید و فروش‌تان بیشتر شود. دوره آموزش سئو محلی، مجموعه ای جامع و کاربردی از تکنیک ها و استراتژی هایی است که می تواند به هر کسب و کاری در بهبود رتبه بندی جستجوی محلی کمک کند. با بهره گیری از این دوره، می توانید وبسایت خود را به بهترین شکل برای جستجوهای محلی بهینه کنید و مشتریان بیشتری را جذب نمایید. فراموش نکنید که موفقیت در سئو محلی نیازمند زمان و تلاش مستمر است، اما با پیروی از راهنمایی های این دوره، می توانید به نتایج مطلوبی دست یابید. الگوریتم محلی گوگل برای نمایش بهترین نتایج جستجو بر اساس موقعیت مکانی کاربر طراحی شده‌است. این الگوریتم با تحلیل اطلاعات مختلف، مانند درخواست جستجوی کاربر، مکان او و جزئیات کسب‌وکارها، نتایجی را ارائه می‌دهد که به نیازهای کاربران در همان منطقه جغرافیایی پاسخ دهد.

کافیست که به تازگی وارد محله‌ای شده باشید و بخواهید یک خدمت یا محصول را در آن محله پیدا کنید. اولین کاری که انجام می‌دهید، سرچ کردن در گوگل با استفاده از موبایل است. کافیست که در نوار سرچ گوگل بنویسید، بهترین رستوران‌های تجریش و شما یک سرچ محلی انجام دادید. در این ویدیو، شما با ابزارها و روش های مختلف ردیابی عملکرد سئو محلی خود آشنا می شوید. یاد می گیرید که چگونه داده ها را تحلیل کنید و براساس آن ها استراتژی های خود را بهبود ببخشید.

برای اینکه جواب کامل‌تری بگیرید یا بیشتر درباره اینکه چرا به سئو محلی نیاز دارید، بخوانید، می‌توانید از منابع زیر استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید کلمه کلیدی متمرکز بر مکان، در بالای صفحه در یک عنوان، نمایش داده می شود. و تا حد امکان باید از این رویدادهای محلی حمایت کرد، معمولا با یک لینک خوب در وب سایت رویداد، جایگاه خود را پیدا خواهید کرد. به گفته اندرو هالند این تاکتیک منجر به افزایش قابل توجه CTR و رتبه بندی ارگانیک میشود. اما برای اینکه کسب و کار شما رتبه 1 را در Map Pack داشته باشد، باید شناسه GMB شما مناسب و مرتبط باشد.

در کارمجیک هر آنچه از دیجیتال مارکتینگ می خواهید بدانید را به صورت یک جا خواهید آموخت. آموزش سئو و توسعه کسب و کار بخش کوچکی از آموزش هایی است که در سایت ما یاد خواهید گرفت. اگر می خواهید بیشتر درباره کارمجیک بدانید، به صفحه درباره ما مراجعه کنید. کافیست که کاربری وارد سایت شما شده و سایت شما ریسپانسیو یا واکنشگرا نباشد. این کاربر نمی‌تواند به درستی در سایت شما کار کند و تصمیم به خروج از آن را می‌گیرد.

شاید تا به اینجا و دانستن این آمار دلیل اهمیت سئو گوگل مپ را فهمیده باشید. اگر تا به حال از موتور جستجوی گوگل استفاده کرده باشید، حتماً تجربه کرده‌اید که قبل از نمایش نتایج وب در پاسخ به جستجوی بعضی کلمات و عبارات، یک باکس جستجوی محلی روی نقشه به شما نشان داده می‌شود. این باکس که به آن Local Pack معروف است، با استفاده از سرویس Google Maps، اطلاعات سه مرکز نزدیک‌ترین ارائه دهنده‌ی خدمات مرتبط با جستجوی شما را همراه با اطلاعات تماس و نظرات کاربران نمایش می‌دهد. حالا یا آدم‌ها در همان منطقه زندگی می‌کنند، یا محل کار آن‌ها در آنجاست یا قرار است به آنجا سفر کنند (درون‌شهری و بین‌شهری). استفاده از تکنیک‌های سئوی محلی، به شما کمک می‌کند همین مشتری‌ها را جذب کنید؛ کسی که به خدمات یک کسب‌وکار در یک منطقهٔ مشخص نیاز دارد. به جای کلمه سرویس خدمات خود را و به جای منطقه جغرافیایی، شهر خودتان را بگذارید.

جالب است بدانید که 55 درصد از آن‌ها از نقشه‌های گوگل، 44 درصد از نقشه‌های اپل، 39 درصد از یاهو و 31 درصد از بینگ استفاده می‌کنند. این الگوریتم رتبه سایت‌هایی که خدمات فروشگاهی بی‌کیفیت ارائه می‌دهد، را کاهش داده و جریمه می‌کند. پس الگوریتم زبرا یا گورخر برای فروشگاه‌هایی که خدمات بی‌کیفیت و پایین‌تر از حد استاندارد به مشتریان ارائه می‌دهد، هشدار مهمی خواهد بود. ارتباط به میزان مطابقت نمایه کسب‌وکار با آنچه شخص جستجو می‌کند، اشاره دارد. باید اطلاعات دقیق و کامل کسب‌وکار را برای درک بهتر آن اضافه کرده تا گوگل نمایه‌ها را با جستجوهای مرتبط تطبیق دهد. گاهی اوقات کاربران به روشن کردن GPS دستگاهشان توجهی نشان نمی‌دهند، بلکه نام محل مورد نظر را جستجو می‌کنند.

باید در نظر داشت که بیشتر افراد به کمک گوشی‌های هوشمند خود، به دنبال کسب و کارهای محلی می‌گردند. بنابراین، سرعت سایت نیز تأثیر مستقیمی در رتبه بندی در نتایج جستجو دارد. امروزه که اینترنت و وب سایت‌ها بخش جدایی ناپذیری از زندگی ما شده‌اند، رتبه‌بندی و قابلیت دیده شدن در موتورهای جستجو از اهمیت بسیاری برخوردار است. افزایش رتبه و قابلیت دیده شدن در موتورهای جستجو برای هر کسب و کاری، به خصوص کسب و کارهای محلی، امری بسیار حائز اهمیت است. از این رو، سئو گوگل مپ باعث بهبود قابلیت مشاهده و رتبه بندی یک وب سایت در نتایج جستجو محلی می‌شود. سئوی محلی کمک می‌کند کسب‌وکار شما در جستجوهای محلی، مثل «کافه نزدیک من»، بیشتر دیده شود.

اصطلاح SERP مخفف کلمات «Search Engine Results Pages» است یعنی صفحات نتایج موتورهای جستجو. بنابراین جستجوی محلی به صفحات نتایج جستجو برای جستجوهای محلی گفته می‌شود. خبر خوب این است که به کمک سئوی محلی می‌توان حتی در رقابت با برندهای بزرگ به موفقیت دست یافت. سئوی محلی هدفش کمک به کسب و کارهای کوچکتر است تا بتوانند با رقیبان بزرگتر خود رقابت کنند. به طور کلی هر کسب و کاری که به صورت محلی به مشتریانش خدمات ارائه ‌می‌کند، می‌تواند از سئوی محلی و مزایای آن بهره‌مند شود.

61 درصد از مصرف‌کنندگان در یک نظرسنجی جست‌وجوی محلی گفته‌اند که هر روز در گوگل جست‌وجوها را به صورت محلی سرچ می‌کنند. طبق گفته گوگل، 30 درصد از همۀ جست‌وجوهایی که در گوگل انجام می‌شود مربوط به مکان و منطقۀ یک کسب‌وکار یا برند است. به عنوان مثال، اگر کسی در تجریش به دنبال دامپزشک باشد، ترجیح می‌دهد به دامپزشکی در همان منطقه مراجعه کند تا مجبور نباشد مسافت زیادی را طی کند و وقت زیادی را صرف رفت و آمد کند. همینطور این فرآیند با استفاده از ربات‌های خزنده آغاز می‌شود که صفحات وب جدید را پیدا کرده و اطلاعات آنها را استخراج می‌کنند. متخصصان سئو نیز بر اساس خدماتی که ارائه می‌دهند هزینه‌های متفاوتی دریافت می‌کنند.

اگر می‌خواهید با خیال راحت خدمات سئو سایت را به یک تیم حرفه‌ای و متخصص بسپارید، کافیست همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید. اطلاعاتی که گفتید به صورت خودکار در بخش شبکه دانش گوگل نمایش داده می‌شود، گوگل این نوع داده ها را از منابغ مختلف مانند ویکی پدیا و... این بدان معنی است که نباید از رقابت با شرکت‌ها و هولدینگ‌هایی که سایت‌های فروشگاهی بزرگی دارند بترسید. همیشه افرادی هستند که ترجیح می‌دهند در نزدیکی خود و به صورت حضوری نیازشان به یک محصول یا خدمات را برآورده کنند. وقتی مخاطبان رسیدگی شما به تمام نظر ها‌را می‌بینند، متوجه می‌شوند که اگر برای آنها هم مشکلی پیش بیاید، رسیدگی خواهید کرد. این امر در اطمینان آن ها به شغل شما تاثیر بسزایی می‌گذارد پس حتما به مدیریت نظرات گوگل خود دقت داشته باشید.

وجود سازگاری و یکسان بودن اطلاعات کلیدی کسب و کار در سایت و سایر سایت های نقد انلاین اهمیت زیادی دارد. این قسمت که در بیشتر نتایج جستجوی گوگل ایجاد می‌شود، یکی از قسمت‌های ویژه نتایج گوگل (Rich Result) است. این یعنی ممکن است صورت سوال صراحتا درون محتوای سایت ذکر شده نباشد اما گوگل سوال را راحی کرده و یک قسمت از محتوای یک سایت را به عنوان پاسخ سوال نمایش دهد. ترکیب این عوامل به الگوریتم‌های گوگل کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را به کاربر نمایش دهد. استفاده از سئو محلی یک راهکار بسیار مؤثر و ضروری برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند در دنیای دیجیتال مشتریان بیشتری از منطقه خود جذب کنند.

استفاده از زیرنویس (Subtitles)، توضیحات متنی (Transcript) و کلمات کلیدی در ویدئو می‌تواند باعث افزایش رتبه‌بندی شود. یوتیوب (YouTube SEO) نیز در سال ۲۰۲۵ به یکی از قوی‌ترین ابزارهای جذب ترافیک ارگانیک تبدیل شده است. بیایید از ابتدا شروع کنیم؛ سئو محلی چیست و چرا اهمیت دارد؟ برای کمک به شما در بهینه‌سازی کسب‌وکارتان برای سئوی محلی راهنمای جامعی نوشته‌ایم که نکات مهم و ابزارهای سئوی محلی را پوشش می‌دهد. در این راهنما می‌آموزید که چگونه کسب‌وکار خود را در لوکال سئو رتبه‌بندی کنید تا مشتریان بیشتری داشته باشید. بهتر است نام کسب و کار، آدرس و شماره تلفن را در فوتر سایت قراردهید تا در همه صفحات نمایش داده شود.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری